הסתה בתערוכה • אוחיון: "מדובר בהסתה לרצח"

    גואל ועקנין No Comments on הסתה בתערוכה • אוחיון: "מדובר בהסתה לרצח"
    14:10
    13.05.24
    הרב משה בן לולו No Comments on איך הגיעו התפילין של מושיקו לראש הממשלה: ראיון מיוחד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערת ההסתה בתערוכה • כפי שפרסמנו אמש (שני), בתערוכה שעלתה במסגרת פתיחת הגלריה החדשה של בית הספר לאמנות ולתרבות במכללת ספיר, הוצגו חמסות של האמן גל ווליניץ, שעליהם הכיתוב "איטבח אל יהוד" "בדם ובאש נפדה את פלסטין" ו"דאעש".

    הבוקר (שלישי) שיגר חבר וועדת החינוך ויו"ר השדולה למניעת אנטישמיות, ח"כ ד"ר שמעון אוחיון, בתגובה בקשה לדיון דחוף בוועדת החינוך של הכנסת, שבה הוא מבקש מוועדת החינוך להתכנס על מנת למנוע ממכללת ספיר את המשך המוצגים בגלריה שלה, כמו גם למנוע מקרים דומים בעתיד, בו אמנים ישתמשו על פניו, בזכות לחופש הביטוי, וזאת על מנת להפיץ מסרי הסתה ואלימות חמורים.

    תערוכה בספיר דאעש

    אוחיון כתב כי "מכללת ספיר היא מכללה ציבורית. המדינה מממנת אותה, והיא פשוט יורקת בפני המדינה, הסטודנטים שלה וכמובן שגם בציבור הישראלי כולו. אין סיבה שמכללה ציבורית, תתמוך במסרים אלימים שכאלו. לא מדובר בשמאל או ימין ואפילו לא בזכות של חופש הביטוי. מדובר בהסתה לרצח" נימק ח"כ אוחיון בבקשתו לדיון דחוף.

    לדבריו, "אם היה כתוב על החמסות האלו 'מוות לערבים' כולם היו משתנקים בבהלה. אבל כשכתוב איטבח אל יהוד זה בסדר? חמסה שקוראת לטבוח ביהודים, היא לא הסתה? אני יהודי דמוקרטי ואני מאמין באמונה שלמה בחופש הביטוי, אך מה בין המוצגים האלו לחופש הביטוי? מדובר בהסתה פלילית!".



    0 תגובות